علت چشمک زدن درجه یخچال
نوشته شده توسط : ساحل

دلایل گرم شدن یخچال فریزر و در نتیجه چشمک زدن درجه دمای دستگاه
وجود دشوار در سیکل مکانیکی و برودت دستگاه
معیوب شدن قطعات الکترونیکی مثل فن, سنسور و …
بروز دشوار در سیستم برفک زدایی یخچال فریزر
کثیفی کندانسور
از مواردی هستند که مایه بالا رفتن دمای یخچال و در نتیجه چشمک زدن  تعمیر یخچال سامسونگ چراغ درجه یخچال میشن و در بیشتر یخچال فریزرها فارغ از سال ساخت, برند و مدل همانند هستن.

در اکثر برندها و مدل ها اگر دستگاه در جای گرم و مرطوب پیمان نداشته, در ضمن لاستیک بعید درب معیوب نباشه به طوری که برودت هوا به بیرون از دستگاه انتقال پیدا کنه, درب دستگاه برای مدت موعد زیادی مفتوح نمانده باشد و یا حجم زیادی از مواد غذایی رو وارد یخچال نکرده باشید, دلیل چشمک زدن درجه دمای یخچال و فریزر نشانه هستی مشکل فنی در دستگاهه.
نکته: به علت تخصصی بودن و حساسیت نسبتا بالا, برای رفع مشکلاتی که به آنها اشاره کردیم حتما از تکنسین متخصص کمک بگیرید تا ایراد قبل آمده به طور کامل برطرف بشه.

چشمک زدن چراغ LED یخچال فریزر
گاها پیش می آید در دستگاه های ساید بای ساید مانند الجی و سامسونگ چراغ ال ای دی روی محفظه جادویی (magic zone)چشمک میزنه. برای رفع این مشکل کافیه دستگاه رو بمدت ۵ دقیقه از برق کشیده و مجدد به برق وصل کنید. اگه کماکان دشوار وجود داشت و ایراد برطرف نشد نیازه که برای تشخیص و رفع مشکل از تکنسین کارآزموده کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ نمایشگر برآمده از قفل کودک
همینطور در یخچال فریزرهایی که روی صفحه نمایشگر آنها از دکمه قفل کودک استفاده شده در چهره پرکار بودن این خاصیت چراغ قرمز رنگ کوچکی چشمک میزنه که به شما آگاهانیدن میده که صفحه نمایشگر قفله.
برای غیر فعال کردن قفل کودک بنا به مدل دستگاه باید با نگه داشتن کلید مربوطه بمدت ۳ ثانیه اون رو غیر فعال کنید. در دستگاه های مختلف جایگاه این کلید فرق میکنه. بعضی دستگاه ها کلید مختص خود شون (child lock) رو دارن.

در برخی دیگه با نگه داشتن دو دکمه, پرکار یا غیر فعال کردنش امکان پذیره. توصیه میکنیم برای باز کردن این قفل در دستگاه خودتون دفترچه راهنمای یخچال فریزرتون رو مطالعه کنید.
چشمک زدن درجه دمای یخچال فریزر چه دلیلی دارد؟
همونطور که گفته شد در یخچال فریزر های امروزین و ساید بای ساید ها برد پروانه سه چراغ به برد نمایشگر درجه دما تبدیل شده و وضعیت کلی دستگاه و دمای هر یک از یخچال و فریزر روی نمایشگر نشون دیتا میشه.
در این مدل یخچال فریزر ها چشمک زدن درجه دمای یخچال یا فریزر همانند روشن شدن یا چشمک زدن چراغ قرمز روی دستگاه های قدیمی, اثر گرم شدن محیط درونی و فضای کابین یخچال فریزره.
بنا به توضیحاتی که قبل از این دادیم اگه برق دستگاه برای مدتی قطع شده یا حجم زیادی مواد غذایی درون آن چیده اید چشمک زدن درجه یخچال فریزر می تونه طبیعی باشه. ولی پیوستگی دار بودن چشمک نشانه وجود مشکلی در قطعات داخلی یخچال فریزره که باید باره رسیدگی قرار بگیرن و ما در ادامه به آن می پردازیم. تعمیر یخچال سامسونگ





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: